1. Wat doet de Kiwanis Club Arnhem?

Wij komen elke eerste en derde dinsdag van de maand bij elkaar; met uitzondering van de zomermaanden juli en augustus.
Onze vergaderlocatie is de Groote Sociëteit in het centrum van Arnhem.

De eerste dinsdag is de zgn. Programma-avond. Deze begint op 20.00 uur.
Wij hebben dan een spreker, een job talk of een bedrijfs- of ander bezoek.
Een breed scala van interessante onderwerpen passeert zo de revue.

De derde dinsdag is de diner-avond. Deze begint om 19.30 uur met een inloop vanaf 19.00 uur.
Vooraf aan de vergadering nuttigen wij gezamelijk een maaltijd en is er natuurlijk de gelegenheid om onderling bij te praten. Tijdens de vergadering wordt met name de lopende (en te organiseren) projecten besproken. Soms is er ruimte voor een korte lezing.

De meeste leden zijn lid van één of meerdere commissies en komen dan - buiten de dinsdagen - naar behoeft bijeen.

Verder zijn er jaarlijks enkele speciale bijeenkomsten, t.w. de Nieuwjaarsbijeenkomst, de bbq begin juli en een running diner in oktober.

De zgn. doe-projecten vinden meestal plaats op zaterdagochtend; zoals bijv. het klussen bij Bio Vakantieoord.

Buiten de reguliere genoemde bijeenkomsten komt een wisselend aantal leden bij elkaar om te wandelen, golfen, bridgen of musea te bezoeken.

Waarom lid geworden van Kiwanis Club Arnhem?

Enkele leden geven hun antwoord:

Anton Janssen: "Een eerste kennismaking in 2019 met een tweetal activiteiten (AMZAF en wijnproject) maakte snel duidelijk dat Kiwanis als geheel staat voor het ondersteunen van acties met goede doelen voor kinderen. Zelf ben ik vader van een zoon die in zijn kinderjaren vele malen opgenomen is geweest in het ziekenhuis. Ik steun mede daarom van harte dit soort van activiteiten en wil daar ook graag een bijdrage aan leveren. Verder heb ik de eerste kennismaking met de leden als zeer aangenaam ervaren. Het leek me een leuke actieve club waar naast gezelligheid, ook door samenwerken vorm en inhoud wordt gegeven aan projecten die bijdragen aan een betere maatschappij."

Edwin van Toor: "In 2022 ben ik lid geworden van Kiwanis Club Arnhem. Al jaren was ik vrijwilliger bij verschillende organisaties, maar na de cornona-jaren zocht ik toch naar een manier om meer sámen vrijwilligerswerk te doen. Via wat zoeken op internet kwam ik bij de service club Kiwanis uit, waar het 'zelf doen' en ' serving the childeren' mij direct aansprak. Het bleek ook nog eens een club mensen te zijn die erg loyaal zijn, maar ook open staan voor nieuwe contacten. Binnen de club zit ook veel kennis en het zijn ondernemende mensen. Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld, ondanks dat sommigen leden elkaar al ruim 25 jaar kennen. Wat mij met name aanspreekt bij deze club is dat we, in een heel gezellige sfeer, iets proberen bij te dragen aan het geluk van kinderen en jongeren. Eenieder doet dat naar eigen mogelijkheden en interesses. Mijn eigen vertaling voor Kiwanis werd daardoor: Kinderen Imagineren Wensen, Aardige Nestors Initieren Steun."

Lammert de Vries: "Kiwanis is voor mij een vrienden club van gelijkgestelden die bereid zijn om met name zich in te zetten voor kinderen die het minder hebben. Dit doen we door verschillende projecten en initiatieven te ondersteunen of te initiëren. Het voelt goed om met gelijk gestemden de handen spreekwoordelijk uit de mouwen te steken, zoals het doen van klussen bij BIO Vakantieoord. Dit doet de een fysiek en de ander juist mentaal. Dit maakt de club Kiwanis zo uniek!"

Eef Frederiks: "Toen ik lid werd was deze club nog in de opbouwfase. Destijds waren mijn motieven:
- uitbreiden van mijn vriendenkring,
- betrokken zijn bij hulpprojecten in de maatschappij, liefst dicht bij huis en voor kinderen,
- Gezelligheid combineren met nuttigheid.

Deze motieven gelden nog steeds. Met een aantal andere leden ben ik bijv. via Kiwanis als vrijwilliger bij het Omgangshuis actief. Dit geeft mij veel voldoening."