Poppenproject

Wat is het Poppenproject en voor wie is het bedoeld?

Kiwanis Club Arnhem voorziet een aantal organisaties in het Arnhemse die gericht zijn op "ondersteuning van kinderen in de knel" van linnen poppen van circa 35 cm groot (aangevuld met speciale stiften). Deze poppen worden gegeven aan de kinderen die bijvoorbeeld geopereerd worden of therapeutisch behandeld worden. De kinderen gebruiken de pop om hun verhaal beter aan anderen te vertellen of om hun vaak ingrijpende verblijf in het ziekenhuis beter te verwerken. Ook kunnen met behulp van deze pop de artsen, verpleegkundigen en therapeuten uitleggen wat er met het kind gaat gebeuren. Met de stiften kunnen de kinderen de poppen zelf voorzien van gezichten en kleding en daarmee iets van zichzelf erin leggen.

/imagecache/lg/uploads/2021/01/kiwanis-007.jpg/imagecache/lg/uploads/2021/01/kiwanis-002.jpg

Wij leveren o.a. aan het KinderCentrum van het Rijnstate Ziekenhuis en de speelboom van Susan Knipping.

Waar worden de poppen gemaakt?

Deze poppen worden door bewoners van 'het Dorp' te Arnhem (SIZA) gemaakt. Voor hen is het maken van deze poppen een zinvolle vorm van dagbesteding. De artsen, kinderen en zeker ook de bewoners van het Dorp, zijn erg blij met de poppen.

Hoe wordt het project gefinancierd?

Wij organiseren diverse activiteiten t.b.v. de funding van dit project. M.n. wordt door een aantal leden in Frankrijk wijn ingekocht en verkopen wij die aan vrienden en relaties met een opslag voor dit goede doel.

De kinderen en de speltherapeuten van het kindercentrum zijn er blij mee. De meest mooie poppen worden er gemaakt.

Het project 'loopt' inmiddels al vanaf 2010 en voorziet nog steeds in een toenemende behoefte.

Het blijft fascinerend om te zien wat er met behulp van de kiwanis poppen bereikt wordt.

Via de onderstaande link vind u een leuk filmpje over de Kiwanis-pop. Daarin wordt de wereld van de Kiwanispop getoond, met o.a. het effect van de pop op kinderen en hoe de pop wordt gemaakt.

www.youtube.com/NllY44qhj4o

Andere links

kiwanispop.nl

Hieronder ter illustratie enkele fotos van de Kiwanis-pop.

Deel deze post