Onthulling van beeld door burgemeester Marcouch

/imagecache/lg/uploads/2021/09/mg-0049-1-1.jpgBurgemeester onthult beeld Kiwanisclub Arnhem bij Bio Vakantieoord

Op zaterdag 11 september jl. heeft burgemeester A. Marcouch van Arnhem bij Bio Vakantieoord een beeld onthuld.

Het beeld is een jubileumgeschenk van Kiwanisclub Arnhem ter gelegenheid van de viering zijn 30 jarig bestaan en geeft blijk van de waardering van deze serviceclub voor het goede werk dat door Bio Vakantieoord wordt verricht.

Bio Vakantieoord is gelegen in de bossen tegenover Papendal en verhuurt ruime vakantiebungalows aan ouders met een (meervoudig) gehandicapt kind. Bio is het enige vakantiepark in Nederland dat aangepaste voorzieningen en activiteiten biedt voor deze gezinnen. Zo is er bijv. een zwembad met til-lift en een manege waar ook kinderen met een beperking kunnen paardrijden.

Het onthulde beeld is een bronzen kunstwerk van de kunstenares Alice Broer. Het is genaamd “De Ontmoeting” en staat symbool voor de ontspanning die Bio biedt.

Het beeld is een voorstelling van een vrolijk vakantie vierende familie met een kind dat in een rolstoel zit. Alleen al dit laatste maakt het beeld tot een uniek kunstwerk.

Directeur Frans Wientjes van Bio toonde zich dankbaar voor dit geschenk en voor het vrijwilligerswerk dat Kiwanisclub Arnhem bij Bio verricht.

Kiwanisclub Arnhem voert al 30 jaar projecten en activiteiten uit voor kinderen in de regio Arnhem. Dit gebeurt vooral door samen de handen uit de mouwen te steken. Dat draagt bij aan de verbetering van de wereld van kinderen. Maar het leidt ook tot onderlinge vriendschappen en een verbreding van de kijk op de maatschappij. Van betekenis zijn geeft ook nog eens een goed gevoel.

Bij Bio worden verschillende activiteiten gedaan. Zo worden in december en januari de kerstbomen in alle bungalows opgezet en weer afgetuigd. Verder wordt er veel aan onderhoud gedaan zoals schilderen van het interieur, het reinigen van terrassen etc.

Kiwanisclub Arnhem verricht nog veel meer activiteiten voor kinderen , bijv. voor kinderen in het AZC, in het ziekenhuis, in een kansarme omgeving of voor kinderen van gescheiden ouders. Er is veel te doen. Dus als er mensen zijn die interesse hebben om mee te helpen? Zie www.arnhem.kiwanis.nl of neem contact op met Kiwanisclub.Arnhem@gmail.com